Termenii și condițiile generale de reparație și întreținere ale echipamentelor și componentelor de vid

I. General; Intrarea în vigoare a contractului

  1. În absența oricăror acorduri contractuale scrise separat, Multiprod Vacuum Srl, în calitate de furnizor, va efectua reparații sau întreținere la echipamentele și componentele de vid numai pe baza acestor Termeni și condiții generale de reparație și întreținere a echipamentelor și componentelor de vid. În niciun caz, condițiile contradictorii de cumpărare ale Clientului nu vor deveni parte a contractului menționat – și nici prin acceptarea unei comenzi – chiar dacă nu sunt infirmate în mod expres. Acești Termeni și Condiții Generale de Reparație și Întreținere a Echipamentelor și Componentelor de Vid se vor aplica atât acestei tranzacții, cât și oricărei și tuturor tranzacțiilor comerciale viitoare.
  2. În cazul în care Multiprod Vacuum Srl a emis o confirmare scrisă de comandă necontestată, aceasta va fi definitivă în ceea ce privește conținutul contractului și sfera reparației/întreținerii. Orice acord colateral sau modificări ale contractului necesită confirmarea scrisă din partea Multiprod Vacuum Srl.
  3. În cazul în care produsul de reparat/întreținut nu a fost furnizat de către Multiprod Vacuum Srl, Clientul va informa cu privire la drepturile de proprietate intelectuală existente cu privire la produsul respectiv; Clientul susține cu certitudine ca firma Multiprod Vacuum Srl nu are răspundere împotriva oricăror pretenții ale terților în legătură cu drepturile de proprietate intelectuală, în măsura în care Multiprod Vacuum Srl nu poate fi susținut vinovat.

 

II. Reparații/Întreținere neefectuată

  1. Clientului i se va factura orice lucrare efectuată de Multiprod Vacuum Srl în legătură cu emiterea unei estimări de cost, precum și pentru orice alte cheltuieli documentate: deplasare, timp de deplasare, cazare , tarif cheltuieli delegație, (timpul de depanare va fi considerat a fi timp lucrat) în cazul în care reparația/întreținerea nu poate fi efectuată din motive independente de controlul Multiprod Vacuum Srl, în special pentru că:

– Defecțiunea indicată de Client nu a apărut în timpul inspecției

– Piesele de schimb nu au putut fi procurate

– Clientul nu a respectat data convenită pentru reparație/întreținere

– Contractul a fost reziliat în timpul efectuării reparației/întreținerii

  1. Produsul care urmează să fie reparat/întreținut va fi restabilit în starea inițială numai la solicitarea expresă a Clientului și contra rambursării costurilor, cu excepția cazului în care lucrarea efectuată nu a fost necesară.
  2. În cazul în care reparația/întreținerea nu a putut fi efectuată, Multiprod Vacuum Srl nu va fi răspunzătoare pentru deteriorarea produsului care urmează să fie reparat/întreținut, pentru orice încălcări ale obligațiilor contractuale auxiliare sau pentru daunele care nu sunt suferite de produsul care urmează să fie reparat/întreținut, în sine, indiferent de temeiurile legale care pot fi invocate de Client. Această excludere a răspunderii nu se aplică în cazul neglijenței grave din partea proprietarului sau a angajaților Multiprod Vacuum Srl sau în cazul încălcării din culpă a obligațiilor contractuale majore. În cazul încălcării din culpă a obligațiilor contractuale majore, Multiprod Vacuum Srl va fi răspunzătoare – cu excepția cazurilor de decizie intenționată sau de neglijență gravă din partea proprietarului sau a angajaților săi – numai pentru daune tipice din contract care ar putea fi prevăzute în mod rezonabil.

 

III. Costuri indicate; Cost estimate

  1. Costul unei reparației/întreținerea nu se poate oferta in prealabil! Acesta se trimite după ce produsul este trimisa in atelierul Multiprod Vacuum Srl unde se demontează si se face un deviz de constatare, pe baza căreia se emite oferta de pret. Dupa ce se accepta oferta de preț, se face achiziția pieselor necesare si repararea pompei. In procesul de montaj pot apărea complicații neprevăzute ce vor fi documentate si informat clientul. Ori de câte ori este posibil, Clientul va fi informat cu privire la prețul anticipat de reparație/întreținere; În caz contrar, Clientul va avea dreptul să stabilească plafoane de cost. Dacă nu este posibil ca reparația/întreținerea să fie efectuată la costurile menționate sau dacă Multiprod Vacuum Srl consideră că sunt necesare lucrări suplimentare în timpul efectuării respectivei reparații/întreținere, se va obține aprobarea Clientului în cazul în care costurile indicate sunt depășite peste 15%.
  2. În cazul în care Clientul solicită in scris o estimare expres a costurilor înainte de efectuarea reparației/întreținerii si performanta acesteia, Clientul nu va fi taxat pentru lucrările efectuate pentru crearea ofertei de preț.

 

IV. Prețuri și Plata

  1. Multiprod Vacuum Srl are dreptul de a solicita un avans la momentul încheierii contractului.
  2. La facturarea reparației/întreținerii se vor indica individual preturile la piese, materiale si servicii suplimentare, precum si preturile pentru manopera, deplasare, timp de deplasare, cazare , tarif cheltuieli delegație, si transport. În cazul în care reparația/întreținerea a fost efectuată pe baza unei estimări obligatorii de cost, este suficient să se facă referire la respectiva estimare a costurilor, doar variațiile în domeniul de performanță fiind indicate separat.
  3. Orice taxă pe valoarea adăugată va fi facturată suplimentar Clientului la rata legală în vigoare.
  4. Orice ajustări ale facturii de către Multiprod Vacuum Srl sau orice reclamații din partea Clientului vor fi efectuate în scris în cel mult patru săptămâni de la primirea respectivei facturi.
  5. Plata se va face la acceptarea și predarea sau transmiterea facturii, fără deduceri sau reduceri.
  6. Clientul nu va avea dreptul de a reține plăți sau de a le compensa cu oricare dintre pretențiile sale reconvenționale care au fost contestate de Multiprod Vacuum Srl.

 

 V. Implicarea și asistența tehnică a clientului în legătură cu repararea/întreținerea în afara atelierului Multiprod Vacuum Srl

  1. Clientul va oferi asistență personalului de reparații/întreținere pe cheltuiala acestuia în legătură cu efectuarea reparației/întreținerii.
  2. Clientul va întreprinde orice și toate măsurile speciale la locul de reparații/întreținere care pot fi necesare pentru protecția persoanelor și a bunurilor. Clientul va informa în scris Multiprod Vacuum Srl cu privire la orice măsuri speciale de siguranță existente, în măsura în care acestea sunt importante pentru personalul Multiprod Vacuum Srl. Clientul va informa Multiprod Vacuum Srl cu privire la orice încălcare a măsurilor de siguranță menționate din partea personalului Multiprod Vacuum Srl. În cazul unor încălcări grave, Clientul va avea, de comun acord cu responsabilul de reparații/întreținere, dreptul de a interzice accesul la locul de reparații/întreținere persoanei care efectuează respectivele încălcări.
  3. Clientul este obligat să ofere asistență tehnică pe cheltuiala sa, în special în legătură cu:
  4. a) Furnizarea tuturor ajutoarelor necesare, adecvate, în cantitatea și pe durata necesare pentru efectuarea reparației/întreținerii; respectivii asistenti vor respecta instructiunile conducatorului de reparatii/intretinere. Multiprod Vacuum Srl nu își asumă nicio răspundere pentru asistența respectivă. În cazul în care respectivii ajutoare cauzează o defecțiune sau deficiență, se vor aplica în mod corespunzător prevederile prevăzute la punctele X și XI.
  5. b) Furnizarea de căldură, iluminare, curent și apă, inclusiv toate conexiunile necesare
  6. c) Asigurarea oricăror încăperi uscate și încuiate necesare pentru depozitarea sculelor personalului de reparații/întreținere
  7. d) Protecția locului de reparații/întreținere și a materialelor de reparații/întreținere împotriva influențelor dăunătoare ale tuturor tipuri, precum și curățenia locului de reparație/întreținere
  8. e) Asigurarea unor încăperi de pauză și de lucru adecvate, rezistente la furt (inclusiv căldură, iluminare, spații de spălat, instalații sanitare) și prim ajutor pentru personalul de reparații/întreținere
  9. f) Furnizarea materialelor și întreprinderea oricăror alte acțiuni necesare pentru punerea in ordine a produsului care urmează să fie reparat/întreținut și pentru efectuarea oricăror încercări solicitate contractual
  10. Asistența tehnică furnizată de Client va asigura că reparația/întreținerea va putea fi începută imediat după sosirea personalului Multiprod Vacuum Srl și efectuată fără întârziere până la acceptarea de către Client. În cazul în care sunt necesare planuri sau instrucțiuni speciale de la Multiprod Vacuum Srl, acesta va furniza respectivele articole Clientului cu suficient timp în avans.
  11. Asistența tehnică furnizată de Client va asigura deconectare si conectarea instalatiei la sursa de energie electrica, apa, gaze, presiune de aer, etc. conectate la instalatia care este in reparații/întreținere.
  12. În cazul în care Clientul nu își îndeplinește obligațiile, Multiprod Vacuum Srl va avea dreptul, dar nu obligat, să efectueze in locul Clientului și pe cheltuiala Clientului acțiunile pentru care Clientul este responsabil după ce a stipulat mai întâi un termen de conformitate. În caz contrar, drepturile și cerințele statutare ale Multiprod Vacuum Srl vor rămâne neafectate.

 

VI. Livrare și asigurare în legătură cu reparația/întreținerea în atelierul Multiprod Vacuum Srl 

  1. Cu excepția cazului în care s-a convenit altfel în scris, expedierea și returnarea, la cererea Clientului, a produsului care urmează să fie reparat/întreținut – inclusiv orice încărcare și descărcare – vor fi efectuate în contul Clientului; în caz contrar, produsul care urmează să fie reparat/întreținut va fi livrat către Multiprod Vacuum Srl de către Client pe cheltuiala acestuia și va fi ridicat din nou de la Multiprod Vacuum Srl de către Client după efectuarea reparației/întreținerii.
  2. Clientul va suporta riscurile transportului.
  3. La cererea Clientului, asigurarea împotriva pericolelor de transport asigurabile, cum ar fi furtul, spargerea, incendiul etc., va fi încheiată pe cheltuiala Clientului pentru expediere și, dacă este cazul, returnare de la atelierul Multiprod Vacuum Srl.
  4. Nu va exista nici o acoperire de asigurare în vigoare în perioada reparației/întreținerii la atelierul Multiprod Vacuum Srl. Clientul nu are acoperire de asigurare pentru articolul care urmează să fie reparat/întreținut, de ex. împotriva incendiului, inundații, furtună și probleme mecanice.
  5. În cazul în care Clientul întârzie preluarea produsului reparat, Multiprod Vacuum Srl va avea dreptul de a percepe costurile de depozitare la atelierul Multiprod Vacuum Srl. Produsul care urmează să fie reparat/întreținut va putea fi, de asemenea, depozitat în altă parte, așa cum Multiprod Vacuum Srl îl consideră potrivit. Costurile și riscul depozitării vor fi suportate de Client.

 

VII. Termen de reparație/întreținere

  1. Declarațiile referitoare la termenii de reparație/întreținere se bazează pe estimări și, prin urmare, nu vor fi definitive.
  2. Clientul nu are dreptul de a cere acordul unui termen de reparație/întreținere obligatoriu, care va fi indicat în scris ca fiind obligatoriu, până când amploarea lucrării nu a putut fi stabilită cu precizie.
  3. Termenul obligatoriu de reparație/întreținere menționat va fi considerat îndeplinit dacă produsul care urmează să fie reparat/întreținut este gata pentru a fi predat Clientului sau în momentul în care o testare stipulată contractual este gata să fie efectuată.
  4. În cazul comenzilor suplimentare sau de prelungire plasate ulterior, sau în cazul oricăror lucrări suplimentare de reparații/întreținere necesare, termenul convenit va fi prelungit corespunzător.
  5. În cazul în care reparația/întreținerea respectivă este întârziată în legătură cu conflicte de muncă, în special greve sau ca urmare a unor circumstanțe independente de controlul Multiprod Vacuum Srl, termenul de reparație/întreținere va fi prelungit în mod corespunzător dacă respectivele piedici sunt documentate, să aibă o influență semnificativă la finalizarea reparației/întreținerii; același lucru se aplică și în cazul în care circumstanțele respective apar în cursul unei întârzieri existente.
  6. În cazul în care Clientul suferă daune ca urmare a întârzierii din partea Multiprod Vacuum Srl, Clientul va avea dreptul să ceară despăgubiri lichidate. Daunele lichidate menționate se ridică la 0,5% din prețul reparației/întreținerii pe săptămână întreagă de întârziere, dar nu mai mult de 5% din prețul reparației/întreținerii pentru acea parte a articolului care urmează să fie reparat/întreținut care nu poate fi utilizată în timp util ca urmare a întârzierii menționate. În cazul în care Clientul acordă furnizorului în întârziere un termen adecvat de executare, Clientul va avea dreptul să se retragă din contract în cadrul prevederilor legale, dacă termenul corespunzător nu a fost îndeplinit – cu respectarea excepțiilor legale. La cererea Multiprod Vacuum Srl, Clientul va fi de acord să stipuleze într-un termen adecvat dacă intenționează să își exercite dreptul de a se retrage din contract.

 

VIII. Acceptare

  1. Clientului i se va cere să efectueze acceptarea lucrărilor de reparație/întreținere de îndată ce acesta a fost notificat cu privire la finalizare și au fost efectuate orice încercări convenite contractual ale produsului care urmează să fie reparat/întreținut. În cazul în care reparația/întreținerea respectivă se dovedește a nu fi conformă cu contractul, Multiprod Vacuum Srl va fi obligată să remedieze defectul menționat. Totuși, acest lucru nu se aplică dacă defectul menționat este nesemnificativ pentru interesele Clientului sau este atribuit unor circumstanțe pentru care Clientul este responsabil. Clientul nu va avea dreptul de a refuza acceptarea în cazul în care există un defect nematerial.
  2. În cazul în care acceptarea este întârziată fără vina Multiprod Vacuum Srl, respectiva acceptare va fi considerată ca fiind efectuată la două săptămâni după notificarea finalizării reparației/întreținerii.
  3. Acceptarea va elibera Multiprod Vacuum Srl de răspunderea pentru defecte identificabile, cu excepția cazului în care Clientul și-a rezervat dreptul de a formula ulterior o plângere pentru un defect specific.

 

IX. Garanție; Confiscarea titlului; Drept extins de garanție

  1. Garanția pentru lucrare si piesele montate este de 6 luni, având posibilitate de prelungire a garanției cu încă 6 luni daca următoarea revizie de 6 luni este efectuata de către Multiprod Vacuum Srl.
  2. Multiprod Vacuum Srl. garantează doar pentru piesele furnizate de către el. Si ca urmare nu garantează pentru buna funcționare al utilajului reparat/întreținut.
  3. Multiprod Vacuum Srl va păstra dreptul de proprietate asupra oricăror accesorii, piese sau echipamente de schimb până când vor fi primite toate plățile care decurg din contractul de reparație/întreținere. Va fi posibil să se încheie acorduri de mai mare anvergură privind garanțiile.
  4. În conformitate cu drepturile sale care decurg din contractul de reparație/întreținere, Multiprod Vacuum Srl va avea un drept de garanție asupra articolului Clientului care urmează să fie reparat/întreținut, care a intrat în posesia sa în baza contractului menționat. Acest drept de gaj poate fi exercitat și pentru pretenții care decurg din lucrările efectuate anterior, livrările de piese sau alte prestații, cu condiția ca acestea să fie efectuate în legătură cu obiectul care urmează să fie reparat/întreținut.

Respectivul drept de garanție se va aplica numai altor drepturi care decurg din relația de afaceri, în măsura în care aceste drepturi sunt incontestabile sau definitive din punct de vedere juridic.

 

X.Revendicarea defectelor

  1. După acceptarea reparației/întreținerii, Multiprod Vacuum Srl va fi răspunzătoare pentru defecțiunile de întreținere/reparații care vor avea loc în termen de 6 luni de la acceptare, cu excluderea oricăror alte revendicări ale Clientului, fără a aduce atingere Punctului X, nr. 5 și Punctul XI, în așa fel încât Multiprod Vacuum Srl să remedieze defectele menționate. Clientul va informa imediat în scris Multiprod Vacuum Srl despre orice defecțiuni constatate.
  2. Multiprod Vacuum Srl nu va fi răspunzător dacă defectul menționat este nesemnificativ pentru interesele Clientului sau este atribuit unei circumstanțe pentru care Clientul este responsabil. Acest lucru se va aplica, în special, în ceea ce privește piesele furnizate de Client.
  3. Multiprod Vacuum Srl nu va fi răspunzător pentru consecințele rezultate din modificări sau lucrări de reparații efectuate necorespunzător de către Client sau terți fără acordul prealabil al Multiprod Vacuum Srl. Numai în cazuri urgente care pun în pericol siguranța operațională sau pentru a preveni pagube nejustificate de mari, prin care Multiprod Vacuum Srl va fi notificat imediat sau dacă Multiprod Vacuum Srl a permis expirarea unui termen rezonabil stabilit de Client pentru remedierea defectului menționat, Clientul va avea dreptul de a remedia defectul în sine sau să îl remedieze de către terți în cazul în care reclamația respectivă se dovedește a fi legitimă, si care poate fi considerat în mod echitabil a fi fost necesar, confirmat de către reprezentantul Multiprod Vacuum Srl asistată la lucrare. Multiprod Vacuum SRL, va suporta costurile produsului înlocuit, inclusiv transportul.
  4. Luând în considerare excepțiile legale, Clientul va avea dreptul la o reducere a prețului de reparație/întreținere în cazul în care Multiprod Vacuum Srl permite trecerea unui termen adecvat pentru a remedia respectivul defect. De asemenea, Clientul va avea dreptul la reducerea prețului contractual în alte cazuri de neremediere a defectelor. Numai dacă reparația/întreținerea respectivă va fi dovedită că nu prezintă interes pentru Client – ​​în ciuda reducerii menționate – Clientul va avea dreptul de a se retrage din contract.

 

XI. Răspunderea furnizorului; Excluderea răspunderii

  1. În cazul în care din vina Multiprod Vacuum Srl componente ale produsului care urmează să fie reparat/întreținut se deteriorează, Multiprod Vacuum Srl va repara sau reaproviziona componentele respective, la alegerea sa și pe cheltuiala sa. Această obligație de înlocuire va fi limitată la valoarea prețului contractual de reparație/întreținere. Punctul XI, nr. 3, se aplică în mod corespunzător.
  2. În cazul în care, din vina Multiprod Vacuum Srl, articolul de reparat/întreținut nu poate fi folosit în mod contractual ca urmare a neexecutării sau executării defectuoase a sugestiilor și sfaturilor, precum și a altor obligații auxiliare contractuale – în anumite instrucțiuni de operare sau întreținere – furnizate înainte sau ulterior încheierii contractului, prevederile prevăzute la Punctele X și XI, nr. 1 și 3, se vor aplica în mod corespunzător, cu excluderea oricăror și a tuturor revendicărilor ulterioare ale Clientului.
  3. În cazul daunelor care nu sunt suferite asupra produsului care urmează să fie reparat/întreținut, în sine,
    Multiprod Vacuum Srl va fi răspunzătoare – indiferent de motivele legale – numai
  4. a) În caz de decizie distrugere intenționată
  5. b) În caz de neglijență gravă din partea proprietarului sau a angajaților săi
  6. c) În caz de vătămare din culpă a vieții, a corpului sau a sănătății
  7. d) În cazul unor defecte sau deficiențe pe care Multiprod Vacuum Srl le-a ascuns în mod rău intenționat
  8. e) În cadrul unei garanții asigurate
  9. f) În măsura în care există răspundere în temeiul Legii române privind răspunderea pentru produse pentru vătămări corporale sau daune materiale la articolele utilizate în mod privat

În cazul încălcării din culpă a obligațiilor contractuale majore, Multiprod Vacuum Srl va fi răspunzătoare și în cazul neglijenței grave din partea angajaților neexecutivi și în caz de neglijență minoră, însă în acest din urmă caz ​​limitat la daune tipice conform contractul care ar putea fi prevăzut în mod rezonabil.

Nu vor exista alte drepturi.

 

XII. Termenul de prescripție/obligație

 Orice revendicare din partea Clientului – indiferent de temeiul legal al acesteia – va face obiectul unui termen de prescripție de 6 luni. Termenul menționat nu va reîncepe pentru piesele de schimb sau cele furnizate în acest termen; termenul de garanție inițial pentru articolul care urmează a fi reparat/întreținut va rămâne în schimb definitiv.

Cererile de despăgubire în temeiul punctelor XI, 3a) – d) și f), vor fi supuse condițiilor statutare. Termenii statutari menționați se vor aplica și în cazul în care Multiprod Vacuum Srl efectuează lucrări de reparație/întreținere la o structură și este cauza defecțiunii acesteia.

 

XIII. Obligația de despăgubire a clientului

 În cazul în care în timpul lucrărilor de reparație/întreținere în afara atelierului Multiprod Vacuum Srl, orice echipament sau unelte furnizate de Multiprod Vacuum Srl sunt deteriorate sau pierdute la locul de reparație/întreținere, fără nicio vină a Multiprod Vacuum Srl, Clientul va fi obligat să ofere despăgubiri pentru paguba. Daunele datorate uzurii normale nu vor fi luate în considerare în acest sens.

 

XIV. Lege aplicabilă; Locul de desfășurare

 Eventualele litigii care s-ar putea ivi dintre Multiprod Vacuum Srl și Client vor fi soluționate pe cale amiabila. Dacă acest lucru nu este posibil litigiul va fi adus spre soluționare instanțelor judecătorești competente din Cluj Napoca.